Ett samarbete mellan Bravida och InExchange
Hållbar fakturering
Om ni inte kan skicka e-faktura i dag erbjuder Bravida er en gratistjänst där ni kan skicka e-fakturor till Bravida utan kostnad.
Skapar ni ett konto på InExchange kan ni genom den här webbaserade tjänsten skicka 100 e-fakturor fritt per år. InExchange har även andra smidiga lösningar för fakturering via ert affärssystem.
Så fakturerar ni Bravida
Bravida tar enbart emot elektroniska fakturor. Observera att PDF inte räknas som en elektronisk faktura. För att ni ska få betalt i tid måste samtliga fakturor uppfylla Bravidas krav. För att Bravida ska kunna hantera er faktura måste alltid ett arbetsordernummer (AO) anges med 11 tecken. Leverantörsfakturor från Bravidas stora materialleverantörer ska även fortsatt administreras elektroniskt via Bravidas inköpssystem (Bravis).

Fakturera från affärssystemet?
Vill ni skicka e-fakturor till fler mottagare eller skicka alla fakturor från ert affärssystem erbjuder InExchange en rad olika lösningar som passar alla typer av företag.
Free:
Web Bas
0 kr
/mån
Med vår Free-tjänst kan du skicka upp till 100 e-fakturor per år kostnadsfritt till ett begränsat antal mottagare.
Alla våra standardfunktioner
Max 100st e-fakturor per år
1 användare
Stödjer endast e-fakturor
0 kr per e-faktura
Basic:
Web Plus
49 kr
/mån*
Med vår Basic-tjänst skickar ni obegränsat antal e-fakturor, PDF- och pappersfakturor till alla era kunder.
Alla våra standardfunktioner
Obegränsat antal fakturor per månad
2 användare (49 kr/extra användare och mån)
Nå alla mottagare
Bifoga bilagor
Stödjer alla format
2 kr per e-faktura
8,70 kr per pappersfaktura

Premium:
Fakturaskrivare
99 kr
/mån*
Med vår Premiumtjänst och Fakturaskrivaren skickar ni alla era fakturor till alla kunder från ert affärssystem.
Alla våra standardfunktioner
Obegränsat antal fakturor per månad
Nå alla mottagare
Använd egen fakturamall
Bifoga bilagor
Stödjer alla format
3 kr per e-faktura
8,70 kr per pappersfaktura
Enterprise:
Integrerad tjänst
Offereras
Med Integrerad tjänst skickar du obegränsat antal e-fakturor, PDF- och pappersfakturor till alla era kunder.
Alla våra standardfunktioner
Obegränsat antal fakturor per månad
Lägg till flera användare
Integrera direkt med ert affärssystem
Bifoga bilagor
Automatisk tolkning av PDF- och pappersfakturor
* Faktureras årsvis
Tjänster
Lär dig mer om InExchange tjänster och få svar på vad som passar just er.
Tjänster för utgående fakturering
Free, Basic eller Premium. Vilken tjänst uppfyller era behov?
Så fungerar vår premiumtjänst
Kom snabbt upp i andelen e-faktura med hjälp av Fakturaskrivaren.
Guider
Ta hjälp av guiderna för att komma igång med någon av våra tjänster.
Free: Kom igång med Web Bas
Genom att skapa ditt konto på InExchange kan du skicka din första e-faktura redan i dag.
Basic: Kom igång med Web Plus
Uppgradera enkelt på egen hand till Web Plus för att kunna skicka både e-faktura, PDF och papper.
Premium: Fakturaskrivaren
En virtuell skrivare som ger möjligheten att skicka alla fakturatyper och får er e-fakturavolym att växa!

Vanliga frågor
Skillnaden på PDF och e-faktura?
E-faktura och PDF-faktura har det positiva gemensamt att båda innebär minskad pappersförbrukning. I övrigt vinner e-faktura varenda jämförelse.
Se själv här
Vad är Peppol?
Har du uppmanats att skicka eller ta emot fakturor i Peppolformat – och behöver veta mer? Den här guiden om Peppol ger dig alla viktiga fakta.
Till guiden
Snabbare betalt med e-faktura?
Ja, skälen till att e-fakturan skickas, tas emot och betalas snabbare än pappersfaktura är så många att det enklast beskrivs med en skiss.
Se den här
Lär mer om e-faktura
På inexchange.se/academy hittar ni artiklar och webinar som ger er mer kunskap om e-faktura och de verktyg och tjänster som erbjuds inom digital affärskommunikation.
Kontakt vid frågor
Frågor kring fakturering
Frågor kring e-faktura eller InExchange tjänster?
