Vårt ekosystem
En digital puls i affärsvärlden
Inexchange driver ett digitalt nav som förenklar hanteringen av fakturor och e-orderflöden genom att smidigt och miljövänligt sammanföra företag, myndigheter och organisationer. Tack vare en effektivisering av transaktioner främjar vi en snabbare, smartare och grönare affärsvärld. Vi förenklar processerna och stimulerar tillväxt samtidigt som vi bidrar till en hållbar framtid.
.png)
Oändlig räckvidd med en anslutning.
En anslutning som når alla. Tack vare vår heltäckande räckvidd är det enda lösningen ni behöver. Slipp tidskrävande bekymmer med tekniska detaljer. Med vår tjänst når ni varje kund oberoende av deras krav på mottagande, format eller nätverk. Ni skickar som ni brukar. Vi tar hand om det övriga och anpassar leveransen så att den uppfyller ställda villkor. Vill ni också säkra en förbindelse med miljontals andra? Bli direktkund hos oss eller använd vår tjänst som finns integrerad i så gott som alla affärssystem på marknaden.
Inexchange i siffror
1 milj+
användare i hela Norden
341 762
transaktioner per dag
30 320
kronor per sekund
genom nätverket
100+
Partner
Mervärdestjänster
Inexchange samarbetar med noggrant utvalda partners som kompletterar våra egna tjänster. Tillsammans skapar vi ett ekosystem av smarta mervärden som förenklar och effektiviserar hela flödet av fakturahantering.
Påminnelse & inkasso
Med Amili får du ett komplett och automatiserat kravflöde – direkt kopplat till Inexchange – där dina förfallna kundfakturor vidarebefordras för påminnelse och inkasso utan att du behöver hantera manuell administration. Systemet tar hand om allt från första påminnelse till juridisk delgivning och bevakning av preskription, vilket gör att du kan fokusera på din kärnverksamhet och låta Amili omvandla obetalda fakturor till inkommande betalningar.

E-order med Vieri
Med Vieri e-order får du en webbaserad portal som gör det enkelt att möta kraven på elektroniska beställningar enligt Peppol-standarden — utan krånglig teknisk integration. Du laddar upp din priskatalog via drag-and-drop och börjar skicka och ta emot beställningar direkt i molnet. Tjänsten är kostnadseffektiv och skalar med ditt behov – perfekt för leverantörer som vill effektivisera orderflödet mot offentlig sektor och andra stora beställare.

Spiris + Inexchange
Spiris erbjuder en komplett och molnbaserad bokförings- och faktureringstjänst som gör det enkelt att sköta företagets ekonomi utan att behöva investera i ett fullskaligt affärssystem. För dig som redan använder Inexchange innebär samarbetet med Spiris ett naturligt nästa steg mot en mer digital och automatiserad vardag. Du får en lättanvänd lösning där fakturering, bokföring och betalningar hanteras smidigt på ett och samma ställe – perfekt för företag som vill växa och samtidigt hålla ordning på ekonomin.

Winvoice + Inexchange
Winvoice skapar ett sömlöst flöde för inkommande leverantörsfakturor – från digital mottagning via Inexchange till automatisk tolkning, kontering och attestering. Via integrationen får du full kontroll och transparens över hela processen – oavsett bolagets storlek eller komplexitet. Genom att kombinera Inexchange nätverk och Winvoice smarta arbetsflöde frigörs tid och resurser – och du minimerar manuell hantering och fel.

Partner
Skapa nya dimensioner.
Olika typer av partnerskap med Inexchange

Återförsäljare av Inexchange
En partner som har valt att komplettera sitt eget erbjudande med tjänster och paketeringar från Inexchange.

Integratör via system
En partner som har integrerat Inexchange tjänster in i egen lösning och presenterar detta som ett eget erbjudande.

Värdeadderande tjänster
En partner som med sitt erbjudande kompletterar värde till andra i ekosystemet inom Inexchange.
Flexibilitet genom
starkt partnerskap.
Effektivitet och kundnöjdhet
Bättre effektivitet och kontroll, kortare ledtider, ökad kundnöjdhet och mer automation. Det är exempel på fördelar som våra partners framhåller. Vi är glada över att bidra med viktiga värden och stolta över att vi har ett så framgångsrikt partnerskap med så många företag. Detta är några av dem.
Varför bli partner med Inexchange?

Uppfyllt lagkrav
Säkerställ att era kunder lever upp till lagen om obligatorisk e-faktura till offentliga myndigheter, kommuner och organisationer.

Användarvänligt
Vår fakturatjänst är flexibel och användarvänlig. Den används av tusentals företag varje dag och gör deras fakturahantering lättskött.

Access till Peppol
Tjänsten öppnar dörren till Peppols nätverk. Kunderna ansluts till vår accesspunkt och kan både skicka och ta emot i Peppol.

Täcker alla behov
Hur många olika varianter mottagarna än begär fungerar samma lösning till alla. För avsändaren räcker alltid en rutin.
Varför Inexchange?
-
Vårt breda erbjudande
Erbjudande för hela order- och fakturaflödet, för alla format och kanaler, både avseende utgående och inkommande.
-
Marknadsledande
Väletablerad aktör med lång erfarenhet i branschen samt en dominerande marknadsposition.
-
Uppfyllt lagkrav
Säkerställ att era kunder lever upp till lagen om obligatorisk e-faktura till offentliga myndigheter, kommuner och organisationer.
-
Access till Peppol
Tjänsten öppnar dörren till Peppols nätverk. Kunderna ansluts till vår accesspunkt och kan både skicka och ta emot i Peppol.
-
Starkt & nära partnerskap
Erfarenheter från många olika partnerskap samt ett stort dedikerat partnerteam.
-
Framtidssäkert
Ett långsiktigt partnerskap med grund i tillit, regelefterlevnad, kunskap och affärsmöjligheter.
Våra partners tycker till:
-
Tjänsterna är så smidiga, och fungerar så väl, att det är inget man behöver lägga krafter på. Det har bidragit till färre problem och ökad kundnöjdhet.
Filip Dahlström
Systemspecialist, Hantverksdata, Powered by Aceve
-
Samarbetet med Inexchange har varit starkt bidragande för vår tillväxt. I vissa fall vill jag hävda att det rent av varit helt avgörande.
Marcus Egberth
Head of After Market Sales, MediusGo
-
Vi har fått bra säljhjälp. Den stöttningen är värdefull för oss. Det känns tryggt att ha en leverantör med en så stark säljkapacitet.
Jan Kjellin
Marknadsansvarig och grundare, KR System
-
Intresset för att modernisera ekonomifunktionen och automatisera processerna ökar bland företag. Eftersom det minimerar risken för fel ser man självklart tidsvinsterna det innebär.
Alexandra Eggertson
Team Manager, Accountor
Inexchange API
Att integrera er lösning mot Inexchange är enkelt. Via vårt API
skapas en helhetslösning för fakturahantering för era kunder.
Ta gärna en titt på vårt API.
Kundfaktura
Inexchange ser till att i första hand leverera fakturor som e-faktura, antingen via Inexchange Network, Peppol eller samtrafik, men självklart levererar vi även PDF- och pappersfaktura.
Leverantörsfaktura
Ta emot e-fakturor direkt in i er lösning och få pappers- och PDF-fakturor tolkade. Era kunder kan nå en hög andel e-faktura genom att vara synliga för hundratusentals företag inom Inexchange Network och Peppol.
Kontakta oss så
berättar vi mer.
Tillsammans med er förser vi era kunder
och användare med ett helhetserbjudande
som enkelt kan anpassas mot era system
och befintliga affärsmodeller.