Ett samarbete mellan Västra Götalandsregionen och InExchange
E-faktura till Västra Götalandsregionen (VGR)
Har ni idag ingen lösning för att skicka e-faktura erbjuder InExchange er en tjänst där ni kan skicka e-fakturor till VGR utan kostnad. Ni har möjlighet att skapa ett Free-konto hos InExchange där ni kan skicka upp till 100 e-fakturor kostnadsfritt per år. InExchange har även andra smidiga lösningar för fakturering via ert affärssystem.
Så fakturerar ni Västra Götalandsregionen
VGR tar enbart emot elektroniska fakturor (PDF räknas inte som e-faktura). Om fakturan däremot innehåller sekretessuppgifter ska den skickas via post. VGR tillämpar automatisk referenskontroll vilket innebär att fakturor som inte innehåller korrekt beställar-id eller ordernummer avvisas automatiskt. Läs mer om vad som gäller för olika fakturatyper på Västra Götalandsregionens servicewebb. Varje förvaltning inom Västra Götalandsregionen har en egen reskontra och därmed en egen GLN/Peppol-adress för fakturering.
Fakturera från affärssystemet?
Vill ni skicka e-fakturor till fler mottagare eller skicka alla fakturor från ert affärssystem erbjuder InExchange en rad olika lösningar som passar alla typer av företag.
Ungefär hur många fakturor skickar du per månad?
Basic
99 kr /mån
För dig som behöver en enkel webbaserad tjänst för att skapa och skicka fakturor.
Kom igång- E-faktura till företag
- Peppol
- Pappers- och PDF-faktura
- Fakturering via InExchange webbgränssnitt
Premium
199 kr /mån
InExchange Premium passar er som vill skicka alla fakturor direkt från affärssystemet snabbt och smidigt.
Kom igång- E-faktura till företag
- Peppol
- Pappers- och PDF-faktura
- Fakturering via InExchange webbgränssnitt
- Integration till affärssystem via fakturaskrivare
- Tillval
- Färgprint
Enterprise
Offereras
För dig med stora och komplexa fakturavolymer som har en bredare kravbild på er fakturatjänst.
Kom igång- E-faktura till företag
- Peppol
- Pappers- och PDF-faktura
- Integration till affärssystem via fil
- Automatiskt val av leveranssätt
- Ta emot e-faktura
- Tolkning av PDF-fakturor
- Skanning och tolkning av pappersfakturor
- Tillval
- E-order
- Färgprint
- E-faktura till Kivra
- E-faktura till Internetbank
- Anpassad integration
- Anpassad fakturamall
Tjänster
Lär dig mer om InExchange tjänster och få svar på vad som passar just er.
Tjänster för utgående fakturering
Free, Basic eller Premium. Vilken tjänst uppfyller era behov?
Så fungerar vår premiumtjänst
Kom snabbt upp i andelen e-faktura med hjälp av Fakturaskrivaren.
Guider
Ta hjälp av guiderna för att komma igång med någon av våra tjänster.
Free: Kom igång med Free
Genom att skapa ditt konto på InExchange kan du skicka din första e-faktura redan i dag.
Basic: Kom igång med Basic
Uppgradera enkelt på egen hand till Web Plus för att kunna skicka både e-faktura, PDF och papper.
Premium: Kom igång med Premium
En virtuell skrivare som ger möjligheten att skicka alla fakturatyper och får er e-fakturavolym att växa!

Vanliga frågor
Skillnaden på PDF och e-faktura?
E-faktura och PDF-faktura har det positiva gemensamt att båda innebär minskad pappersförbrukning. I övrigt vinner e-faktura varenda jämförelse.
Se själv här
Vad är Peppol?
Har du uppmanats att skicka eller ta emot fakturor i Peppolformat – och behöver veta mer? Den här guiden om Peppol ger dig alla viktiga fakta.
Till guiden
Snabbare betalt med e-faktura?
Ja, skälen till att e-fakturan skickas, tas emot och betalas snabbare än pappersfaktura är så många att det enklast beskrivs med en skiss.
Se den här
Lär mer om e-faktura
På inexchange.se/academy hittar ni artiklar och webinar som ger er mer kunskap om e-faktura och de verktyg och tjänster som erbjuds inom digital affärskommunikation.
Kontakt vid frågor
Frågor kring fakturering
Frågor kring e-faktura eller InExchange tjänster?
