Ett samarbete mellan Västra Götalandsregionen och InExchange
E-faktura till Västra Götalandsregionen (VGR)
Har ni idag ingen lösning för att skicka e-faktura erbjuder InExchange er en tjänst där ni kan skicka e-fakturor till VGR utan kostnad. Ni har möjlighet att skapa ett Free-konto hos InExchange där ni kan skicka upp till 100 e-fakturor kostnadsfritt per år. InExchange har även andra smidiga lösningar för fakturering via ert affärssystem.
Så fakturerar ni Västra Götalandsregionen
VGR tar enbart emot elektroniska fakturor (PDF räknas inte som e-faktura). Om fakturan däremot innehåller sekretessuppgifter ska den skickas via post. VGR tillämpar automatisk referenskontroll vilket innebär att fakturor som inte innehåller korrekt beställar-id eller ordernummer avvisas automatiskt. Läs mer om vad som gäller för olika fakturatyper på Västra Götalandsregionens servicewebb. Varje förvaltning inom Västra Götalandsregionen har en egen reskontra och därmed en egen GLN/Peppol-adress för fakturering.
Fakturera från affärssystemet?
Vill ni skicka e-fakturor till fler mottagare eller skicka alla fakturor från ert affärssystem erbjuder InExchange en rad olika lösningar som passar alla typer av företag.
Free:
Web Bas
0 kr
/mån
Med vår Free-tjänst kan du skicka upp till 100 e-fakturor per år kostnadsfritt till ett begränsat antal mottagare.
Alla våra standardfunktioner
Max 100st e-fakturor per år
1 användare
Stödjer endast e-fakturor
0 kr per e-faktura
Basic:
Web Plus
49 kr
/mån*
Med vår Basic-tjänst skickar ni obegränsat antal e-fakturor, PDF- och pappersfakturor till alla era kunder.
Alla våra standardfunktioner
Obegränsat antal fakturor per månad
2 användare (49 kr/extra användare och mån)
Nå alla mottagare
Bifoga bilagor
Stödjer alla format
2 kr per e-faktura
8,70 kr per pappersfaktura

Premium:
Fakturaskrivare
99 kr
/mån*
Med vår Premiumtjänst och Fakturaskrivaren skickar ni alla era fakturor till alla kunder från ert affärssystem.
Alla våra standardfunktioner
Obegränsat antal fakturor per månad
Nå alla mottagare
Använd egen fakturamall
Bifoga bilagor
Stödjer alla format
3 kr per e-faktura
8,70 kr per pappersfaktura
Enterprise:
Integrerad tjänst
Offereras
Med Integrerad tjänst skickar du obegränsat antal e-fakturor, PDF- och pappersfakturor till alla era kunder.
Alla våra standardfunktioner
Obegränsat antal fakturor per månad
Lägg till flera användare
Integrera direkt med ert affärssystem
Bifoga bilagor
Automatisk tolkning av PDF- och pappersfakturor
* Faktureras årsvis
Tjänster
Lär dig mer om InExchange tjänster och få svar på vad som passar just er.
Tjänster för utgående fakturering
Free, Basic eller Premium. Vilken tjänst uppfyller era behov?
Så fungerar vår premiumtjänst
Kom snabbt upp i andelen e-faktura med hjälp av Fakturaskrivaren.
Guider
Ta hjälp av guiderna för att komma igång med någon av våra tjänster.
Free: Kom igång med Web Bas
Genom att skapa ditt konto på InExchange kan du skicka din första e-faktura redan i dag.
Basic: Kom igång med Web Plus
Uppgradera enkelt på egen hand till Web Plus för att kunna skicka både e-faktura, PDF och papper.
Premium: Fakturaskrivaren
En virtuell skrivare som ger möjligheten att skicka alla fakturatyper och får er e-fakturavolym att växa!

Vanliga frågor
Skillnaden på PDF och e-faktura?
E-faktura och PDF-faktura har det positiva gemensamt att båda innebär minskad pappersförbrukning. I övrigt vinner e-faktura varenda jämförelse.
Se själv här
Vad är Peppol?
Har du uppmanats att skicka eller ta emot fakturor i Peppolformat – och behöver veta mer? Den här guiden om Peppol ger dig alla viktiga fakta.
Till guiden
Snabbare betalt med e-faktura?
Ja, skälen till att e-fakturan skickas, tas emot och betalas snabbare än pappersfaktura är så många att det enklast beskrivs med en skiss.
Se den här
Lär mer om e-faktura
På inexchange.se/academy hittar ni artiklar och webinar som ger er mer kunskap om e-faktura och de verktyg och tjänster som erbjuds inom digital affärskommunikation.
Kontakt vid frågor
Frågor kring fakturering
Frågor kring e-faktura eller InExchange tjänster?
