Ett samarbete mellan Västra Götalandsregionen och InExchange

E-faktura till Västra Götalandsregionen (VGR)

Har ni idag ingen lösning för att skicka e-faktura erbjuder InExchange er en tjänst där ni kan skicka e-fakturor till VGR utan kostnad. Ni har möjlighet att skapa ett Free-konto hos InExchange där ni kan skicka upp till 100 e-fakturor kostnadsfritt per år. InExchange har även andra smidiga lösningar för fakturering via ert affärssystem.

Så fakturerar ni Västra Götalandsregionen

VGR tar enbart emot elektroniska fakturor (PDF räknas inte som e-faktura). Om fakturan däremot innehåller sekretessuppgifter ska den skickas via post. VGR tillämpar automatisk referenskontroll vilket innebär att fakturor som inte innehåller korrekt beställar-id eller ordernummer avvisas automatiskt. Läs mer om vad som gäller för olika fakturatyper på Västra Götalandsregionens servicewebb. Varje förvaltning inom Västra Götalandsregionen har en egen reskontra och därmed en egen GLN/Peppol-adress för fakturering.

Fakturera från affärssystemet?

Vill ni skicka e-fakturor till fler mottagare eller skicka alla fakturor från ert affärssystem erbjuder InExchange en rad olika lösningar som passar alla typer av företag.

Ungefär hur många fakturor skickar du per månad?

Basic

99 kr /mån

För dig som behöver en enkel webbaserad tjänst för att skapa och skicka fakturor.

Kom igång
  • E-faktura till företag
  • Peppol
  • Pappers- och PDF-faktura
  • Fakturering via InExchange webbgränssnitt

Premium

199 kr /mån

InExchange Premium passar er som vill skicka alla fakturor direkt från affärssystemet snabbt och smidigt.

Kom igång
  • E-faktura till företag
  • Peppol
  • Pappers- och PDF-faktura
  • Fakturering via InExchange webbgränssnitt
  • Integration till affärssystem via fakturaskrivare
  • Tillval
  • Färgprint

Enterprise

Offereras

För dig med stora och komplexa fakturavolymer som har en bredare kravbild på er fakturatjänst.

Kom igång
  • E-faktura till företag
  • Peppol
  • Pappers- och PDF-faktura
  • Integration till affärssystem via fil
  • Automatiskt val av leveranssätt
  • Ta emot e-faktura
  • Tolkning av PDF-fakturor
  • Skanning och tolkning av pappersfakturor
  • Tillval
  • E-order
  • Färgprint
  • E-faktura till Kivra
  • E-faktura till Internetbank
  • Anpassad integration
  • Anpassad fakturamall

Tjänster

Lär dig mer om InExchange tjänster och få svar på vad som passar just er.

Spela videoklipp

Tjänster för utgående fakturering

Free, Basic eller Premium. Vilken tjänst uppfyller era behov?

Spela videoklipp

Så fungerar vår premiumtjänst

Kom snabbt upp i andelen e-faktura med hjälp av Fakturaskrivaren.

Guider

Ta hjälp av guiderna för att komma igång med någon av våra tjänster.

Guide

Free: Kom igång med Web Bas

Genom att skapa ditt konto på InExchange kan du skicka din första e-faktura redan i dag. 

Guide

Basic: Kom igång med Web Plus

Uppgradera enkelt på egen hand till Web Plus för att kunna skicka både e-faktura, PDF och papper.

Guide

Premium: Fakturaskrivaren

En virtuell skrivare som ger möjligheten att skicka alla fakturatyper och får er e-fakturavolym att växa!

Frågetecken

Vanliga frågor

Skillnaden på PDF och e-faktura?

E-faktura och PDF-faktura har det positiva gemensamt att båda innebär minskad pappersförbrukning. I övrigt vinner e-faktura varenda jämförelse. 
Se själv här

Vad är Peppol?

Har du uppmanats att skicka eller ta emot fakturor i Peppolformat – och behöver veta mer? Den här guiden om Peppol ger dig alla viktiga fakta.
Till guiden

Snabbare betalt med e-faktura?

Ja, skälen till att e-fakturan skickas, tas emot och betalas snabbare än pappersfaktura är så många att det enklast beskrivs med en skiss.
Se den här

Lär mer om e-faktura

inexchange.se/academy hittar ni artiklar och webinar som ger er mer kunskap om e-faktura och de verktyg och tjänster som erbjuds inom digital affärskommunikation. 

Kontakt vid frågor

Frågor kring fakturering

Frågor kring e-faktura eller InExchange tjänster?

Basic

Premium

Enterprise