Helhetskonceptet skapar ett härligt högtryck!

Johan Liljeroth och Per Löfving_InExchange Johan Liljeroth och Per Löfving_InExchange

Det är ännu semestertider, men sommarlugnet är brutet.
Johan Liljeroth och Per Löfving, tillbaka på Commercial efter ledigheten, kan konstatera att det finns mycket affärer att ta itu med.
– Det råder ett spännande brus tack vare att vi har ett helhetskoncept att erbjuda. Många dialoger är igång, förklarar Per entusiastiskt.

Den kompletta lösning som Per nämner, att man som företag kan få hela fakturaflödet digitaliserat genom InExchange, är inte nytt i sig, men i och med sammanslagningen med skanningsoperatören Scancloud har den totala kompotten vässats och blivit förfinad.
–  Vi har gillat att digitalisera flöden i alla år, men nu blir det än enklare för vår del att utföra den processen tack vare att kunden kan lägga hela flödet hos oss. Det gör att vi mer proaktivt kan se till att skanningsflödet blir digitalt eftersom det synliggörs för oss på ett annat sätt. Genom att låta allt gå via vår försorg vinner kunderna viktiga favörer, framhåller Per Löfving.

Stort intresse på marknaden

Per och Johan Liljeroth, båda Key Account Managers på InExchange, håller för ögonblicket fanan högt på Commercial medan övriga kollegor njuter av semestern i några dagar till. Det är tyst och fridfullt på avdelningen, men skenet bedrar.
– Sett till ärenden som kommer in har bolagen börjat jobba igen. Det dyker upp önskemål om produkter och tjänster. Det märkte man redan förra veckan, säger Johan och Per utvecklar dagsläget vidare:
– Det som kan vara lite av stiltje under sommarperioden är främst införandeprojekt och delen med integrationer. I det fallet är det relativt lugnt. Samtidigt är det stort intresse på marknaden för den typen av lösningar. Många dialoger är igång som kommer att bära frukt under hösten. Vi har en rad projekt som ligger lite vilande i och med att alla har semester eller nyss avslutat den – precis som vi själva.

Integrationer mot Kivra

Med allt inhouse, inklusive skanning och tolkning, är det klart att den samlade lösningen gällande leverantörsfakturadelen är en grundbult i produktlinjen hos InExchange, men det erbjuds också många andra vägar att digitalisera.
Johan relaterar exempelvis till flera av de telefonsamtal han haft på sistone.
– Jag hör mycket om fakturor till privatpersoner. Det är Kivra och Internetbank. Vi är rustade även i det fallet och har en färdig lösning att erbjuda. Men det verkar inte så känt ute hos kunderna. Så vi får nog rannsaka oss själva lite grann. Vi behöver kommunicera det här bättre, tillstår han ärligt.
Både Johan och Per tar därför tillfället i akt att lyfta fram området i fråga.
– Vi har gjort ganska många integrationer mot Kivra. Det flyger bra. Funktionellt är det en ypperlig lösning. Intresset blir allt större. Många av våra kunder har privatkunder som man vill fakturera på ett enklare sätt och slippa print. Viljan breder ut sig att även digitalisera detta flöde och komma ifrån den gamla hanteringen för gott med fakturor skickade på papper, menar Per.
– Och det är samma med PDF-fakturor som mejlas och som kanske inte ens kommer fram eller hamnar i någon undangömd spamkorg. Även dessa vinner man på att digitalisera, säkerhetsmässigt inte minst, skjuter Johan in.

Lösning gällande Tyskland

Per Löfving växlar i nästa sekund in på en annan aktualitet:
– Vi får förfrågningar och spörsmål om den tyska marknaden och lagkraven som kommer där och hur vi kan hjälpa till. Vi har förhållandevis många kunder med verksamhet och bolag i Tyskland. De behöver infria möjligheten att uppfylla lagkraven som är på gång i Tyskland och formaten som gäller där.
Pratar vi om Peppol då?
– Det är leverans via Peppols infrastruktur, men i Tyskland finns flera standarder som tillåts inom Peppol. Alltså inte bara Peppol BIS.
Om den tyska partnern exempelvis kräver XRechnung så finns InExchange som konverterare däremellan?
– Ja, precis.

Nu drar vi på!

Energin är tydlig hos herrarna. Lusten är stor att accelerera upp.
– Det är kul att komma igång igen. Det känns som att vi delvis har ett nytt arbetssätt där vi uppvaktar kunderna mer än tidigare istället för att vänta in dem. Vi har blivit offensivare, anser Johan och det gillar han starkt.
Per instämmer och poängterar att ökningen i intensitet hänger samman med den digitala utvecklingen. Det finns ett märkbart behov av förnyelse och förbättringar.
– Många företag i dag, som redan har olika typer av lösningar implementerade, tittar runt och undersöker om det finns bättre val till hands och om det går att få en
helhetslösning från en och samma leverantör. Där har vi mer att erbjuda än någonsin. Vi kan därför ta oss an marknaden på ett annat vis. Tidigare bearbetades främst företag som kanske inte hade någon lösning. Nu arbetar vi mer brett, förklarar han och rundar av:
– Fördelen vi äger är att vi har en egen vältäckande produktportfölj. Det är också mycket av förklaringen till att vårt tillvägagångssätt skiftat karaktär. Det blir en annan typ av bearbetning av företagen. Intresset är stort att antingen komplettera eller göra om befintliga lösningar och förses med bättre och smidigare alternativ.

Leverantörsfaktura med InExchange?
Mer information hittar ni på den här LÄNKEN

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Lars Andersson_chef_Customer Success_InExchange Lars Andersson_chef_Customer Success_InExchange
I Fokus

Förändring med kundernas behov i centrum

Som Customer Success har tidigare support en bredare roll. ”Nu är vi en ännu större tillgång för kunderna” säger Lars Andersson.
Per Gustafsson
InExchange_kontor_Östersund InExchange_kontor_Östersund
I Fokus

Våra nya lokaler i Östersund ett lyft!

Nytt, modernt och trivsamt. InExchange har flyttat i Östersund. Nu ligger kontoret på Odensviksvägen. ”Flytten är ett lyft” menar vd Ola Widegren.
Per Gustafsson
Annika Johansson_vovven Bosse Annika Johansson_vovven Bosse
I Fokus

I Annikas hjärta samsas familj, natur och kollegor

Varje år får någon medarbetare på InExchange berätta om sina sommarplaner. I år det Annika Johanssons tur. Hon är på kundservice och företagets huvudskyddsombud.
Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise