Choose language

Nya Inexchange enkel, snygg och kundfokuserad!

Nya Inexchange_webb

Efter mycket snickrande och putsande är bygget färdigt och förvandlingen klar.
Nya Inexchange är här!
Tidigare kontomiljö har ersatts av ett renare, snyggare och mer lättöverskådligt utseende. Vi har inrett ett interaktivt rum i vilket det är lätt att hitta och som ger full kontroll.
Den uppfräschade hemvisten för fakturering erbjuder dessutom ett större och välkommet utrymme för våra kunder att själva hantera sina tjänster hos oss.

Om vi börjar med det sista så syftar vi exempelvis på momentet att lägga till en användare. I Basic, och i tjänstepaketen som är ännu större, ingår två fria administratörsroller. I fortsättningen behöver inte distribuerandet gå via vår försorg. Den åtgärden genomförs smidigt i en av menyerna i fönstret. 
Samma sak om man vill uppgradera till en mer heltäckande tjänst. I den nya stilrena lösningen har det inkluderats en särskild Inexchange Store. Märker man som användare att behovet växt och att man behöver utvidga med fler tillval är det bara att uppgradera till nästa nivå genom self service.

Vilken tjänst är rätt för er?

Titta närmare på våra olika paketerade tjänster. Kanske Free-tjänsten är en bra början? Passa på att utnyttja vårt spännande introduktionserbjudande!

Klicka här och läs mer

I enkelhetens tecken  

För att tala klarspråk: ansiktslyftningen går kort och gott i enkelhetens tecken.
– Vi har haft ett tydligt fokus från start i det här projektet och det är våra kunder, säger Niklas Andersson som är produktchef på Inexchange och fortsätter:
– Arbetet har kretsat kring kundupplevelse och användarvänlighet. Vi har varit lyhörda för föreslagna förbättringar, men sett till att jobba metodiskt på samma gång. Jag vill beskriva processen som mycket kontrollerad. Inga ändringar har gjorts förrän vi försäkrat oss om att lösningen blir så funktionell som möjligt.
Enkelhet som första prioritet vill säga?
– Absolut, så är det, intygar Niklas. Vår övertygelse är att det ska vara enkelt att skicka e-fakturor. Du ska inte behöva ha koll på XML-filer, format eller Peppol-ID:n. Och inte minst: det ska inte behöva kosta skjortan heller. 

Introduktionserbjudande

Även det sistnämnda är värt att notera lite extra. Inexchange vet att det finns mängder med småföretag som enbart skickar enstaka fakturor under året. För deras del är Free-tjänsten ett fiffigt insteg tills det att verksamheten börjat öka i omfång.
– Med den gratistjänsten kan man skicka sammanlagt tolv e-fakturor eller PDF-fakturor utslaget på ett år till alla som kan ta emot elektroniskt eller har mejl, förklarar Niklas Andersson och passar även på att lyfta fram det förmånliga introduktionserbjudande som Inexchange går ut med:
– Skyndar man sig att teckna får man faktiskt hela 100 fakturor gratis fram till årsskiftet. Och precis som blir fallet efter årets slut kan man skicka till valfri mottagare. Alltså i motsats till vårt tidigare gratisabonnemang där svängrummet var snävt och begränsat. Nu kommer man att kunna nå alla sina kunder med den här tjänsten. 

Användarupplevelsen i centrum

Men Basic ger givetvis ett avsevärt större handlingsutrymme och dessutom till en liten prenumerationskostnad (99 kr/månaden). I den tjänsten är antalet fakturor obegränsat och det enda som tillkommer är den lilla kostnaden per transaktion. Dessutom är det värt att upprepa: när tiden är inne fixar man uppgraderingen på egen hand inne i Inexchange.
Vanligt förekommande krångel vid byte av abonnemang, såsom telefonköer, otydliga prisuppgifter och långa handläggningstider, behöver ni inte ens stava till. Valen kan ni göra automatiskt i lugn och ro – och när ni vill.
Som sagt: användarupplevelsen är verkligen satt i centrum.
– Ja, det är enkelhet och tydlighet som varit målbilden för oss. Nu när vi ser resultatet känner vi att vi lyckats med det vi föresatt oss. Vi hoppas att våra kunder känner samma sak, summerar Niklas Andersson.  

Related blog posts