Enterprise

Har ni behov av en flexibel lösning för komplexa processer?

För att förvandla stora och komplexa fakturaflöden till en digitaliserad helhetslösning behövs en rutinerad partner med bred erfarenhet och kompetens. InExchange är ledande inom digital affärskommunikation. Vi sätter regelbundet upp avancerade lösningar anpassade efter enskilda krav och behov.

60 000+

företag förlitar sig på oss

Automatisera era affärsflöden utan krångel

Med InExchange sätts digitaliseringen i fokus hos er. Ni uppnår en 100-procentig digital affärsprocess för att hantera ordrar och fakturor via era befintliga system.

Genom att integrera ert affärssystem kan ni skicka alla era kundfakturor i ett flöde. InExchange levererar alltid fakturorna på de sätt och i de format era kunder önskar. I avtalet med oss ingår givetvis accesspunkt till Peppols nätverk helt kostnadsfritt.

Leverantörsfakturor tar ni emot direkt in i ert attestsystem, det inkommande fakturaflödet blir helt digitaliserat tack vare att vi även erbjuder skanning av ert övriga flöde av PDF- och pappersfakturor. 

Illustration OK
Helhetslösning

Med InExchange har ni en lösning som täcker hela vägen från beställning till betalning.

Flexibla tjänster

Vi utgår alltid från era behov och skapar en lösning som passar just ert företag.

Tryggt och personligt

Vi finns lokalt i Sverige. Ni har vår kompetens och hjälp på nära håll.

Från beställning till betalning

En digitalt driven affärskommunikation blir som bäst när man förmår att vara kompatibel med så många som möjligt. Vi ger er den kapaciteten genom att utrusta er med en helhetslösning där flexibiliteten är största styrkan.

E-order

Skicka och ta emot beställningar digitalt.

Kundfaktura

Alla fakturor i ett och samma flöde.

Leverantörsfaktura

Alla leverantörsfakturor i digitalt format.

Illustration kuber

Tjänster för alla branscher

Våra lösningar lämpar sig för alla typer av branscher. InExchange anpassningsbara lösningar för att hantera affärsinformation, fakturamallar och distribution gör att ni kan nyttja oss oavsett om ni verkar inom varu- respektive tjänsteförsörjning eller andra typer av marknader.

Integration formad för er

Våra lösningar för integration erbjuder en stor flexibilitet för att passa med er tekniska miljö och era affärsregler.
Vi gör en genomlysning tillsammans med er där vi ger råd till val av teknisk lösning, tidsuppskattning och underlag. Våra konsulter har utfört tusentals integreringar. Ni har deras experthjälp under hela processen att välja ut den bästa lösningen för just er.

Genom att våra leverantörer anammat e-faktura får vi alla ett säkrare flöde som kostar oss mindre pengar och tid.

Citattecken

Linda Eriksson Broby
Reskontrachef, Svevia

Frågor & Svar

Hur fungerar en anslutning av en ny leverantör?

Anslutning sker automatiskt då ni blir publicerade i vårt nätverk som mottagare av e-faktura. Er nya leverantör läggs upp automatiskt i ert leverantörsregister.

Måste faktureringen stå still medan den nya tjänsten startas upp?

Nej. Även om projektet innebär en implementering i ert nuvarande system påverkas inte faktureringen alls. Övergången till e-faktura sker parallellt med era befintliga fakturaflöden.

Behöver vi veta vad våra kunder använder för fakturaformat?

Vår tjänst hanterar ert format och konverterar till mottagarens format utan att ni behöver utföra några egna ändringar.

Hur får vi våra leverantörer att skicka e-faktura till oss?

Vi skickar ut ett meddelande dessa leverantörer att ni vill att de ska byta leveranssätt. Vi kan också hjälpa er med att aktivera leverantörer som inte ändrar till e-faktura genom vår tjänst leverantörsbearbetning.

Hur gör vi för att skicka e-faktura till en ny kund?

I vår tjänst kontrolleras varje faktura och matchas mot nätverket. Därefter väljs det mest prisvärda leveranssättet per automatik (e-faktura, PDF eller papper).

Kan vi e-handla med mindre leverantörer som saknar stöd för e-order?

Ja, det kan man göra. De leverantörer som inte har en integrerad lösning för e-order kan använda vår tjänst E-order Cloud.

Kan vi få e-faktura från våra utländska leverantörer?

Vi har samtrafikavtal med flertalet operatörer över hela världen. Vi är också certifierad accesspunkt för Peppol. Som kund hos oss ingår en kostnadsfri anslutning till Peppols nätverk.

Hur följer vi som kund de lagkrav som ställs i olika länder?

Vi säkerställer att ni uppfyller de nationella regler som finns för e-fakturering och momshantering i respektive land.

Integration formad för er

Våra lösningar för integration erbjuder en stor flexibilitet för att passa med er tekniska miljö och era affärsregler. Vi gör en genomlysning tillsammans med er där vi ger råd till val av teknisk lösning, tidsuppskattning och underlag.
Illustration diagram