Nya namn och uppdaterade priser

Vi tänkte be er att gå tillbaka 14 år i tiden. Till 2008 närmare bestämt. Det året fick man ge 81 kr för ett biobesök, en liter mjölk kostade 7,90 kr, ett kilo kaffe låg på 54 kr och ville man skaffa den virtuella fakturaskrivare som nystartade InExchange lockade med fick man ge 99 kr i månaden. Så länge sedan är det alltså.

Men vänta nu. 99 kr i månaden för fakturaskrivartjänsten? Kan det stämma? Det är ju fortfarande samma pris än i dag. Jo, vi vet. InExchange har nog slagit ett inofficiellt svenskt företagsrekord i att aldrig någonsin höja priset.

Samtidigt är det så här: idén med InExchange har alltid varit att erbjuda en fakturalösning till förmånligt pris som passar alla och är snäll mot miljön. Den idén förblir vi trogna. Under tiden som vårt pris legat still har din tjänst dessutom utvecklats och fått ett mycket större värde.

Så nu när vi, med extremt långsam reaktion, tar farväl av 2008 – året då Barack Obama utropade “Yes, we can!” – sker det i form av en prisjustering som ni antagligen inser att inte ens InExchange kan undvika. Vi tar även tillfället i akt att paketera om och byta namn på din tjänst. WebBas blir Free, Web Plus blir Basic, Fakturaskrivaren blir Premium och Integrerad tjänst blir Enterprise.

Vilket värde har vi tillfört de senaste 12 åren?

  • 2008 Tjänsten erbjuder endast e-fakturor.
  • 2012 Tjänsten erbjuder leverans av pappersfakturor.
  • 2013 Nätverket skapas, möjlighet att hitta leverantörer och kunder på egen hand.
  • 2014 Portooptimering - tjänsten föreslår bästa leveranssätt på fakturan.
  • 2016 Möjlighet att skicka via BIS 3-format via Peppol.
  • 2021 1 miljon företag i nätverket.
  • 2022 InExchange blir Sveriges största accesspunkt i Peppol.

Så ser det ut. Uppdateringar av våra tjänster gör vi regelbundet. Det är vi bra på. Uppdateringar av priserna utför vi desto mer sällan. Nu tog det 14 år. Och det är tveksamt om vi bättrar oss. Innerst inne trivs vi med rollen att erbjuda alla kunder marknadens mest prisvärda tjänster.

Vad innebär det här för din prisplan?

Web Bas
Free
  • 0kr /mån
  • Tidigare Web Bas.
  • Upp till 100 e-fakturor gratis per år till begränsat antal mottagare.
  • Support via chat och hjälpcenter. 
Web Plus
Basic
  • 99kr /mån
  • Tidigare Web Plus.
  • E-faktura: 3 kr/faktura.
  • Pappersfaktura, inklusive hantering och inrikesporto A-post: 12,90 kr.
  • Support via chat och hjälpcenter
  • Förskottsbetalning på årslicens försvinner och ersätts med löpande månadsdebitering med 3 mån uppsägningstid.
  • Extra användare utöver de 2 som ingår: 49kr /användare
Läs mer
Fakturaskrivaren
Premium
  • 199kr /mån
  • Tidigare Fakturaskrivare.
  • E-faktura: 3 kr/faktura.
  • Pappersfaktura, inklusive hantering och inrikesporto A-post: 12,90 kr.
  • Support* via chat och hjälpcenter
  • Förskottsbetalning på årslicens försvinner och ersätts med löpande månadsdebitering med 3 mån uppsägningstid.
  • Extra användare utöver de 2 som ingår: 49 kr/användare
  • * Kundanpassade justeringar: 1500 kr/timme
  • * Uppdatering av fakturamall: 1500 kr/timme
Läs mer
Integrerad tjänst
Enterprise
  • Offereras
  • Tidigare Integrerad tjänst.
  • Portot justeras med +1,50kr på befintligt pris
  • Personlig support: 1500kr/timme.
Frågetecken Frågetecken

Vanliga frågor

Avslutas vår nuvarande licens den 1 mars?

Nej. Er nuvarande licens löper på tills avtalsperioden är slut. De nya transaktionspriserna gäller dock från 1 mars.  

Vi har redan betalat in vår årslicens, vad händer nu?

Efter din avtalsperiod så övergår du till våra nya prisplaner, vilket innebär att du faktureras månadsvis och du kommer se ett nytt namn på din faktura.

Hur gör jag för att uppgradera min tjänst?

From 1 december kan du beställa Basic-tjänsten direkt på webplatsen. Är du intresserad av Premium eller Enterprise så fyller du i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

 

Hur lång är uppsägningstiden på Basic och Premium?

Efter att ditt årsabonnemang löpt ut gäller 3 månaders uppsägning.

Basic

Premium

Enterprise