Nya krafter i många skiftande roller

InExchange är inriktat på digital affärskommunikation.
För att driva verksamheten behövs en rad olika yrkesroller i företaget. Exempelvis account managers, developers, supportmedarbetare, kundmottagare och customer success managers.
Och det är precis vad InExchange förstärkt med de senaste månaderna.

Det är en fröjd att bli fler. Om vi räknar sex månader bakåt, till september, och fram till nu har medarbetarstaben på InExchange växt med åtta nya krafter.
Närmare bestämt med följande starka resurser:
Övre raden på bilden:
● Rebecca Rempling, developer, account receivable
● Anna Lindberg, kundservice
● Karl Handfast, account manager
● Simon Malm, developer, transformers
Sittande från vänster:
● Lisa Johansson, account manager
● Mirela Dindic, customer success manager
● Carl Haglind, developer, pathfinder
Och på bilden längre ner på sidan:
● Jonathan Hallin, support

"Man lär sig mycket varje dag"

Bredden på arbetsområden visar hur stora fält som InExchange spänner över. Här finns många spännande yrkesgrenar. Samtidigt förenas avdelningarna. Lagarbetet är ett kännetecken för företaget.
Rent numerärt är RnD-enheten (Research and Development) störst och det är alltså där som Rebecca, Carl och Simon anslutit i olika team. Även om de ännu så länge bara varit hos InExchange en kortare tid känner de sig redan väl tillrätta – både vad gäller kollegor och arbetsuppgifter.
– Själva konceptgrunden har man med sig sedan tidigare, men visst får man fördjupa sig i koden och det tycker jag är spännande. Man får lära sig mycket nytt, menar Rebecca och framhåller i övrigt den trevliga arbetsmiljön och omtanken om de anställda.
– Det fångade mitt intresse, säger hon.
Carl Haglind, som bor i Lyrestad en bit nordost om Mariestad, berättar att den geografiska närheten spelade in, men bara till viss del.
– Jag är ursprungligen från Töreboda. Vill man hitta ett ingenjörsjobb i närheten är det i Skövde man ska leta. Fast gällande InExchange var det mer att jag har tidigare kollegor här på företaget. När jag såg jobbannonsen tänkte jag att det kunde vara ett bra sätt att utvecklas inom mitt yrkesområde. Man lär sig mycket varje dag.

Nu kommer 00-talet

Även Mirela Dindic pekar på den trivsamma arbetsmiljön.
– Jag har hamnat i ett gott gäng, deklarerar hon glatt.
Det är dessutom en medarbetarbesättning där i princip alla åldrar inom det som tämligen torrt benämns som “yrkesför ålder” finns representerade. Vi har sedan tidigare anställda som är födda på 1960-talet och nu har vi begåvats med ett nytillskott född på den här sidan millennieskiftet. Vi syftar mer exakt på supportrekryteringen Jonathan Hallin som med sina 22 år är yngst på företaget.
Vi kan garantera att det är en ypperlig mix.
Rutin och entusiasm sida vid sida.

Jonathan Hallin_InExchange Jonathan Hallin_InExchange
Jonathan Hallin, ny medarbetare som bytt Göteborg mot Skövde och i nuläget är yngst på InExchange.

● ● ●
InExchange har upplevt en fantastisk expansion sedan start och det är en utvidgning som fortgår. Vi utlyser våra lediga alternativt nyinrättade tjänster på Teamtailor som är en plattform specialiserad på rekrytering och marknadsföring.
Välkommen att titta in där. Kanske har vi tjänsten för dig?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Skatteverket på EFH-mässan Skatteverket på EFH-mässan
I Fokus

Skatteverket: E-fakturan motverkar bedrägerier

E-faktura och transaktionsbaserad rapportering bekämpar ekonomisk brottslighet. Det menar Skatteverket som i ett föredrag på EFH pläderade för obligatorisk e-fakturering.
Per Gustafsson
Nya medarbetare_InExchange Nya medarbetare_InExchange
I Fokus

Våra nytillskott gillar trivseln och gemenskapen

”Roligt, lärorikt och trivsamt”. Det är intrycken som dominerar när vi frågar våra senaste rekryteringar hur de upplever att jobba på InExchange.
Per Gustafsson
I Fokus

Ett steg som förädlar kontakten med kunderna

Supporten på InExchange har tack vare den nya bolagsbildningen förvandlats till servicedesk. ”Vi har fått större resurser och kan jobba mer proaktivt” säger Lars Andersson.
Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise