Tjänsten som både bolag och miljön vinner på

Volkswagen Volkswagen

I sju års tid har Sveriges största bilimportör varit kund hos InExchange.
Under dessa år har Volkswagen Group Sverige fått e-fakturavolymen att växa rejält.
Hela 90 procent av de kundfakturor som bolaget skickar i dag är e-fakturor. Michel Gulunay, project manager inom group accounting, tycker det är suveränt att skicka fakturorna med InExchange.
”Vi skulle inte kunna vara mer nöjda” hävdar han.

VW Group UB VW Group UB

Michel Gulunay har mycket positiva erfarenheter av att använda InExchange som tjänstebas för fakturering. Han bjuder på sina synpunkter i en ny artikel som återfinns bland våra referenscase som är samlade på en annan plats på vår hemsida (se länk nedan).
Klart är att e-faktureringen underlättat rutinerna kolossalt för ekonomiavdelningen på Volkswagen Group Sverige. Det som förr innebar pappersvikning i två-tre dagar har krympt till enkla handlag vid datorskärmen.
– Vi har för tillfället 14 undersystem kopplade mot InExchange. Alla fakturor från dessa 14 system går via ekonomisystemet till InExchange i ett och samma format. Eftersom det är så enkelt och behändigt har vi kopplat på så mycket som går. Det är bara två system kvar, som jag också vill lösa, men 14 av 16 är ändå bra. Det är jag skapligt nöjd med, resonerar Michel Gulunay.

I Michels roll som project manager ingår ansvar för alla systemintegrationer som har en koppling med ekonomisystemet. Naturligtvis underlättas vardagen om tjänsterna som används tickar och går utan trassel. Michels erfarenhet är att faktureringstjänsten från InExchange är mycket tillförlitlig.
– Allting fungerar så himla perfekt, intygar han belåtet och pekar på en konkret grej han sätter stort värde på:
– Jag tänker på hur användarvänlig hemsidan är. Bara en sådan sak gör ju faktureringen så lätthanterlig. Det gör det även lätt att välja InExchange och dessutom rekommendera tjänsten för andra.

Michel Gulunay lyfter också fram miljöperspektivet. Volkswagen Group Sverige saluför sex bilmärken i vårt land (Volkswagen Personbilar, Audi, SEAT, Skoda, Porsche och Volkswagen Transportbilar) och verkar inom en bransch där miljöpåverkan är den största enskilda faktorn bakom nuvarande snabba teknikutveckling.
Parallellt med den omställningen tas andra initiativ som gagnar miljön. Användandet av elektroniska fakturor är ett sådant exempel.
– Det var inte försvarbart att låta så mycket pappersfakturor gå ut över hela landet som var fallet innan. Att växla till elektronisk fakturering var ett måste. Det var ett miljöbidrag vi kände att vi behövde göra, säger Michel.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Lars Andersson_chef_Customer Success_InExchange Lars Andersson_chef_Customer Success_InExchange
I Fokus

Förändring med kundernas behov i centrum

Som Customer Success har tidigare support en bredare roll. ”Nu är vi en ännu större tillgång för kunderna” säger Lars Andersson.
Per Gustafsson
InExchange_kontor_Östersund InExchange_kontor_Östersund
I Fokus

Våra nya lokaler i Östersund ett lyft!

Nytt, modernt och trivsamt. InExchange har flyttat i Östersund. Nu ligger kontoret på Odensviksvägen. ”Flytten är ett lyft” menar vd Ola Widegren.
Per Gustafsson
Johan Liljeroth och Per Löfving_InExchange Johan Liljeroth och Per Löfving_InExchange
I Fokus

Helhetskonceptet skapar ett härligt högtryck!

Semesterstiltje? Icke. Johan Liljeroth och Per Löfving på Commercial gör mycket affärer. Helhetslösningen, att få alla fakturor i samma flöde, är eftertraktad.
Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise