Tjänsten som både bolag och miljön vinner på

Volkswagen Volkswagen

I sju års tid har Sveriges största bilimportör varit kund hos InExchange.
Under dessa år har Volkswagen Group Sverige fått e-fakturavolymen att växa rejält.
Hela 90 procent av de kundfakturor som bolaget skickar i dag är e-fakturor. Michel Gulunay, project manager inom group accounting, tycker det är suveränt att skicka fakturorna med InExchange.
”Vi skulle inte kunna vara mer nöjda” hävdar han.

VW Group UB VW Group UB

Michel Gulunay har mycket positiva erfarenheter av att använda InExchange som tjänstebas för fakturering. Han bjuder på sina synpunkter i en ny artikel som återfinns bland våra referenscase som är samlade på en annan plats på vår hemsida (se länk nedan).
Klart är att e-faktureringen underlättat rutinerna kolossalt för ekonomiavdelningen på Volkswagen Group Sverige. Det som förr innebar pappersvikning i två-tre dagar har krympt till enkla handlag vid datorskärmen.
– Vi har för tillfället 14 undersystem kopplade mot InExchange. Alla fakturor från dessa 14 system går via ekonomisystemet till InExchange i ett och samma format. Eftersom det är så enkelt och behändigt har vi kopplat på så mycket som går. Det är bara två system kvar, som jag också vill lösa, men 14 av 16 är ändå bra. Det är jag skapligt nöjd med, resonerar Michel Gulunay.

I Michels roll som project manager ingår ansvar för alla systemintegrationer som har en koppling med ekonomisystemet. Naturligtvis underlättas vardagen om tjänsterna som används tickar och går utan trassel. Michels erfarenhet är att faktureringstjänsten från InExchange är mycket tillförlitlig.
– Allting fungerar så himla perfekt, intygar han belåtet och pekar på en konkret grej han sätter stort värde på:
– Jag tänker på hur användarvänlig hemsidan är. Bara en sådan sak gör ju faktureringen så lätthanterlig. Det gör det även lätt att välja InExchange och dessutom rekommendera tjänsten för andra.

Michel Gulunay lyfter också fram miljöperspektivet. Volkswagen Group Sverige saluför sex bilmärken i vårt land (Volkswagen Personbilar, Audi, SEAT, Skoda, Porsche och Volkswagen Transportbilar) och verkar inom en bransch där miljöpåverkan är den största enskilda faktorn bakom nuvarande snabba teknikutveckling.
Parallellt med den omställningen tas andra initiativ som gagnar miljön. Användandet av elektroniska fakturor är ett sådant exempel.
– Det var inte försvarbart att låta så mycket pappersfakturor gå ut över hela landet som var fallet innan. Att växla till elektronisk fakturering var ett måste. Det var ett miljöbidrag vi kände att vi behövde göra, säger Michel.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Nya medarbetare_InExchange Nya medarbetare_InExchange
I Fokus

Våra nytillskott gillar trivseln och gemenskapen

”Roligt, lärorikt och trivsamt”. Det är intrycken som dominerar när vi frågar våra senaste rekryteringar hur de upplever att jobba på InExchange.
Per Gustafsson
I Fokus

Ett steg som förädlar kontakten med kunderna

Supporten på InExchange har tack vare den nya bolagsbildningen förvandlats till servicedesk. ”Vi har fått större resurser och kan jobba mer proaktivt” säger Lars Andersson.
Per Gustafsson
Nadja Sjöström och Richard Olfwenstam. Nadja Sjöström och Richard Olfwenstam.
I Fokus

Resan har startat på plats och på håll

Det jobbas friskt i det nya bolaget och byggs upp en äkta teamkänsla. Account manager Nadja Sjöström strålade i veckan samman med övriga Commercial i Skövde.
Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise