Fakturera direkt med ett knapptryck

Millnet Autofaktura heter den tjänst som numera återfinns i affärssystemet Millnet Tid & Projekt. Tjänsten är ett resultat av att Millnet ingått avtal med InExchange.
– Nu kan våra kunder fakturera direkt från vårt affärssystem med ett knapptryck, oavsett om det gäller brev, e-post eller e-fakturor, förklarar Magnus Nestun, försäljningschef på Millnet.

Millnet har, sedan starten år 2000, arbetat för att förenkla och effektivisera vardagliga verksamhetsprocesser åt företag och organisationer inom projekt- och tidsredovisning, projektplanering, resursplanering, bemanning och rekrytering.
Genom det nya partnersamarbetet med InExchange utrustas affärssystemet Millnet Tid & Projekt med en smart helhetslösning för utgående fakturor. Affärssystemets användare har i fortsättningen tillgång till InExchange Network som är Nordens snabbast växande affärsnätverk med över en halv miljon kunder och organisationer.

– Millnet sätter smidighet i första rummet. Våra tjänster ska vara enkla och snabba att använda. Därför letar vi kontinuerligt efter möjligheten till nya samarbeten för att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara förutsättningar, säger Magnus Nestun, försäljningschef på Millnet.
InExchange Network passar perfekt in i bilden. Inom denna digitala central distribueras dagligen hundratusentals fakturor och ordrar snabbt, tryggt och säkert. Att Millnet etablerar en anslutningsväg till det här affärsnätverket skapar ännu en dimension. Millnets affärssystem utrustas med ytterligare mervärden.
Responsen som Millnet fått tyder på att den tillagda funktionen uppskattas.
– Intresset har varit stort hos våra kunder trots att vi bara varit i gång två månader med tjänsten Millnet Autofaktura, konstaterar Magnus Nestun.
I InExchange Network finns i regel redan många av kundernas fakturamottagare och fler tillkommer oavbrutet. Vidare ges möjligheten att skicka alla typer av fakturaformat. Kunderna är även förvissade om att fakturorna alltid skickas till ett kostnadseffektivt pris och får dessutom access till övriga tjänster som InExchange erbjuder.

Precis som Millnet är InExchange mycket nöjt över överenskommelsen.
– Det här stärker vår position avseende system inom tidsrapportering, projekt och planering. Det känns verkligen positivt att vår tjänst fungerar så bra för så många, säger Johan Lindblad, partner account manager på InExchange, och tillägger:
– Nu har Millnets kunder en framtidssäkrad lösning som betyder att man alltid kommer att ligga i steg med den tekniska utvecklingen.

För mer information kontakta:

Magnus Nestun, försäljningschef Millnet AB, magnus.nestun@millnet.se
Johan Lindblad, partner account manager InExchange AB, johan.lindblad@inexchange.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Säljträff Visma Sverige Säljträff Visma Sverige
Nyheter

Givande säljträff inom Vismas svenska bolag

Ett 70-tal säljare inom Vismas svenska bolag träffades nyligen i Stockholm och gavs möjlighet att utbyta erfarenheter med koncernkollegor.
Per Gustafsson
Ola Widegren, vd, InExchange Ola Widegren, vd, InExchange
Nyheter

Samlade krafter och samlad fakturalösning

Två vassa kollegor inom digitala ekonomifunktioner slår ihop sina påsar. Nu är InExchange och Scancloud ett och samma företag.
Per Gustafsson
estrida Peppol-fakturor estrida Peppol-fakturor
Nyheter

Referenskontroll även på fakturor via Peppol

För att få 100 procent referenskontroll behöver övervakningen täcka alla inkommande fakturor. Tilläggstjänsten Peppol-bestridande gör detta möjligt.
Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise