Fakturera direkt med ett knapptryck

Millnet Autofaktura heter den tjänst som numera återfinns i affärssystemet Millnet Tid & Projekt. Tjänsten är ett resultat av att Millnet ingått avtal med InExchange.
– Nu kan våra kunder fakturera direkt från vårt affärssystem med ett knapptryck, oavsett om det gäller brev, e-post eller e-fakturor, förklarar Magnus Nestun, försäljningschef på Millnet.

Millnet har, sedan starten år 2000, arbetat för att förenkla och effektivisera vardagliga verksamhetsprocesser åt företag och organisationer inom projekt- och tidsredovisning, projektplanering, resursplanering, bemanning och rekrytering.
Genom det nya partnersamarbetet med InExchange utrustas affärssystemet Millnet Tid & Projekt med en smart helhetslösning för utgående fakturor. Affärssystemets användare har i fortsättningen tillgång till InExchange Network som är Nordens snabbast växande affärsnätverk med över en halv miljon kunder och organisationer.

– Millnet sätter smidighet i första rummet. Våra tjänster ska vara enkla och snabba att använda. Därför letar vi kontinuerligt efter möjligheten till nya samarbeten för att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara förutsättningar, säger Magnus Nestun, försäljningschef på Millnet.
InExchange Network passar perfekt in i bilden. Inom denna digitala central distribueras dagligen hundratusentals fakturor och ordrar snabbt, tryggt och säkert. Att Millnet etablerar en anslutningsväg till det här affärsnätverket skapar ännu en dimension. Millnets affärssystem utrustas med ytterligare mervärden.
Responsen som Millnet fått tyder på att den tillagda funktionen uppskattas.
– Intresset har varit stort hos våra kunder trots att vi bara varit i gång två månader med tjänsten Millnet Autofaktura, konstaterar Magnus Nestun.
I InExchange Network finns i regel redan många av kundernas fakturamottagare och fler tillkommer oavbrutet. Vidare ges möjligheten att skicka alla typer av fakturaformat. Kunderna är även förvissade om att fakturorna alltid skickas till ett kostnadseffektivt pris och får dessutom access till övriga tjänster som InExchange erbjuder.

Precis som Millnet är InExchange mycket nöjt över överenskommelsen.
– Det här stärker vår position avseende system inom tidsrapportering, projekt och planering. Det känns verkligen positivt att vår tjänst fungerar så bra för så många, säger Johan Lindblad, partner account manager på InExchange, och tillägger:
– Nu har Millnets kunder en framtidssäkrad lösning som betyder att man alltid kommer att ligga i steg med den tekniska utvecklingen.

För mer information kontakta:

Magnus Nestun, försäljningschef Millnet AB, magnus.nestun@millnet.se
Johan Lindblad, partner account manager InExchange AB, johan.lindblad@inexchange.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Läs vidare...

Nyheter

Föll i finalen men ändå en vinnare

Kvällen på Sales Awards gav ingen titel till InExchange, men arrangemanget resulterade i många andra värdeskapande vinster.
Nyheter

Bruce Dickinson trollband konferenspubliken

Tillit och integritet. Det är de viktigaste egenskaperna i en relation menar Bruce Dickinson. Oavsett om det handlar om hårdrock eller affärer.
Nyheter

Konferens och prisgala med InExchange på plats

InExchange är representerat på The Sales Conference i Stockholm. Eventet avslutas med Sales Awards. InExchange är nominerat till priset Årets B2B-företag.

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise