Givande säljträff inom Vismas svenska bolag

Säljträff Visma Sverige Säljträff Visma Sverige

Cirka 70 säljare från 16 olika bolag tog chansen att delta när Visma Sverige bjöd in till träff på koncernens nya kontor i Stockholm.
Programmet innehöll bland annat presentationer, föreläsningar och middag, men främsta syftet var möjligheten att nätverka över företagsgränserna.
– Vi ingår alla i Visma. Det är värt att utnyttja. Det ger oss ypperliga förutsättningar att utbyta erfarenheter med varandra, framhåller Jonas Westerlund, partnerchef på InExchange.

Evenemanget hölls i den eleganta kontorsmiljö som Visma nyligen flyttade in i och fick faktiskt något större omfattning än vad som först hade planerats. Den initiala tanken, när förberedelserna påbörjades ,var att hålla en träff för koncernens försäljningschefer, men i takt med att arrangörsstaben pratade sig samman insåg man en vinning i att ta ett större helhetsgrepp.
– Vi bestämde oss för att bjuda in koncernens samtliga säljare i Sverige. Det kändes mera rätt tyckte vi. Många utmaningar är gemensamma för oss alla. Ett större forum, med plats för fler röster, framstod därför som en bättre och roligare idé, förklarar Jonas Westerlund.

Värdefull kunskapsdelning

Utvidgningen visade sig vara väldigt lyckad. Det var närmare 70 säljare samlade. InExchange hade 13 representanter på plats och var faktiskt det företag som bidrog med den enskilt största delegationen. Slutintrycket var odelat positivt. I kommentarerna efteråt dominerade omdömen som “givande”, “engagerande”, “värdefullt” och “trevligt”.
Jonas Westerlund instämmer att i sammankomsten infriade förhoppningarna. Det märktes att alla närvarande hade stort utbyte av att träffas.
– Just att samlas under samma tak tillför enligt min mening en extra dimension. Nätverkandet som uppstår skapar en kunskapsdelning som är både kul och nyttig. Vi hade dessutom flera intressanta talare. Sammantaget fick vi till en riktigt inspirerande dag, summerar han.

Föreläsningar fyllda med energi

Beträffande eftermiddagens programpunkter varierade talarna mellan olika spännande ämnen. Liza Collin, product director Visma SmartSkill, utgick från frågeställningen “Hur kan vi använda Storytellning för att hitta nya kunder?”. Efter Liza gav Richard Olfwenstam, sales manager InExchange, en resumé över den enastående resa som just InExchange utfört. Innan dagen var över hade också Jacob Nyman, AI director, beskrivit hur AI kan användas som försäljningsintsrument och Carola Lissel, business area director, tagit upp vad som förenar Vismabolagen gällande försäljning och kundanskaffning.
– Det var mycket inspirerande att lyssna på deras insikter. Det gav härlig energi och nya idéer. Med den här lustfyllda dagen i ryggen känns det väldigt sporrande att ge sig i kast med det spännande år vi har framför oss, konstaterar Jonas Westerlund.

Jonas Westerlund, partnerchef, InExchange Jonas Westerlund, partnerchef, InExchange
Jonas Westerlund, partnerchef på InExchange, menar att säljträffen i Stockholm väckte mycket inspiration.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Byggmässa Byggmässa
Nyheter

Byggmässa som också bygger kontaktnät

InExchange besökte under onsdagen mässan Nordbygg. Dagen gav möjlighet att träffa befintliga kunder och samarbetsaktörer på partnersidan, men också skapa nya kontakter.
Per Gustafsson
Fredrik Hanses, InExchange Fredrik Hanses, InExchange
Nyheter

Inspirerande dag på Mötesplats Campus

”Bra möten och bra dialoger”. Det är Fredrik Hanses omdöme om mässan Mötesplats Campus i Östersund som InExchange deltog på i torsdags.
Per Gustafsson
Papperskvitton slopas Papperskvitton slopas
Nyheter

Slopat papperskrav ger e-fakturan skjuts framåt!

”Det här borde ge e-fakturan en boost” säger Simon Strandell, commercial director på InExchange, angående det slopade kravet på att spara kvitton och fakturor i fysisk form.
Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise