InExchange blev ett lyckokast för Midroc

Elteknikföretaget Midroc har varit kund hos InExchange sedan 2013.
Carina Pedersen, ERP-chef på Midroc Electro, känner att det var ett lyckokast.
– Vi hade en annan operatör från början, men det fungerade inte bra. Vi valde därför att ge InExchange chansen och skickade över en fil i det format vi har i vårt affärssystem. InExchange gjorde ett par småjusteringar för att det skulle fungera perfekt. Sedan var samarbetet i gång, berättar Carina.

Eftersom tidigare krångel hade gjort att driftsättningen av e-faktureringen fått skjutas upp kom InExchanges koncept som på beställning. I dag rullar det som aldrig förr. Midroc har sju bolag som ingår i affärssystemlösningen knuten till InExchange. 85 procent av de fakturor bolagen tar emot är elektroniska.
– Det som förvånar mig mest är att det kunde vara så komplicerat tidigare när det egentligen var så här enkelt, konstaterar hon.
Carina Pedersen berättar utförligare om Midrocs samarbete med InExchange i en artikel som ni finner ihop med våra övriga referenser:

LÄS HÄR

Sammanfattningsvis säger Carina så här om att vara kund hos InExchange:

  • Funktion
    – Vi fick i gång flödet väldigt snabbt med InExchange. Jag jobbar i princip dagligen i portalen som vi har via InExchange. Det är otroligt enkelt och det finns dessutom jättemånga kunder och leverantörer i nätverket. Det är smidigt att gå in och ställa en förfrågan och hantera allt på egen hand. Och är man osäker är supporten alltid villig att hjälpa till att lägga upp nya kunder. Sedan är det bara att göra kopplingen i vårt affärssystem. Därefter löper det på av sig själv.
  • Hantering
    – Vår personal märker knappt av att vi jobbar med InExchange höll jag på att säga. De saker som behöver hanteras, nya uppläggningar, fakturor som eventuellt fastnat och kontakt med support, är kanaliserat till mig och några få kollegor till. Vi har också haft några utvecklingsärenden där InExchange hjälpt oss att uppfylla specifika kundönskemål. Kort sagt: det rullar på som det ska. Alla som hanterar fakturor vet om att InExchange är vår operatör, men de har ingen aktiv kontakt med InExchange.
  • Stöd
    – Det krävs inget stort jobb från vår sida. Webbportalen, som jag och några kollegor jobbar i varje dag, är väldigt användbar samtidigt som nätverket är så stort. Vi är också mycket nöjda med supporten. Man får bra hjälp på ett snabbt och smidigt sätt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Okategoriserad

Dynamisk träffpunkt som skapar möjligheter

Maria Biederbeck
offentlig sektor offentlig sektor
Nyheter

DIGG: Offentlig sektor skickar för få e-fakturor

DIGG uppmanar offentlig sektor att skicka e-faktura. Nu förekommer för mycket papper. Hacer Ok, KAM på InExchange, framhåller att lösningarna finns sedan länge.
Per Gustafsson
Okategoriserad

Gör som InExchange – följ Global Pride

Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise