InExchange Hjälpcenter visar vägen

Som kund hos InExchange har du alltid tillgång till vårt Hjälpcenter.
Har du frågor eller funderingar finner du svaren på dessa webbsidor.
Vi ser också till att hela tiden göra vårt Hjälpcenter ännu bättre. I dagarna har vi utökat vår guidemeny med en helt ny ”Kom igång-guide” för våra kunder som skickar kundfakturor via InExchange Integrerade tjänster.

Linda Andersson, på InExchange support, ingår i medarbetargänget som ansvarar för att Hjälpcentret uppdateras kontinuerligt och verkligen utgör det stöd det är tänkt att vara. Av reaktionerna att döma är kunderna i allmänhet nöjda med Hjälpcentret som supportverktyg, men Linda och hennes kollegor ser en utmaning i att ständigt åstadkomma finslipningar som förbättrar den här infokanalen.
”Kom igång-guiden” för Integrerade tjänster är senaste exemplet på deras arbete.
– Ja, det känns som vi fått till en guide som enkelt och pedagogiskt går igenom steg för steg hur tjänsten används på bästa sätt. Användaren får en bra överblick på vad man kan göra och vilka funktioner som finns, menar Linda och betonar:
– Det är kundernas perspektiv vi alltid utgår ifrån. Många av de supportfrågor vi ofta möts av besvaras i guiden. Tanken, när vi jobbar med våra manualer, är att kunden ska tänka ”oj, vad smidigt det här var”. De ska känna sig säkrare att själva kunna administrera allt som tjänsten erbjuder.

När InExchange Integrerade tjänster aktiverats blir den nya ”Kom igång-guiden” genast synlig för kunden i Hjälpcentret under menyn ”Guider”. I guiden kan man läsa om:

  • Hantering.
  • Inställningar för meddelanden som skickas från tjänsten.
  • Kontoinställningar.
  • Profilering av företaget i nätverket.
  • Hur man hittar skickade och mottagna fakturor.
  • Hur man blir fakturamottagare i nätverket.
  • Bilagehantering.
  • Hur man hanterar sitt kundregister.
  • Hur man utökar sitt nätverk.
  • Hur man matchar sitt kundregister.
  • Information om våra mervärdestjänster.

Vi har även ”Kom igång-guider” för kunder som använder InExchange Web, InExchange Fakturaskrivare och InExchange Påminnelse & Inkasso Plus. De två förstnämnda är helt publika. Dessa kan alla kunder se. Naturligtvis finns också materialet översatt till engelska.
Linda Andersson konstaterar att guiderna är lättanvända redskap för att utnyttja alla möjligheter som InExchange tjänster innehåller – och som i förlängningen underlättar kundernas vardag.
– Guiderna visar inte bara hur tjänsterna fungerar, påpekar hon. De är också en väg in i InExchange Network där man ser skickade respektive mottagna fakturor och hittar nya mottagare. Man har även möjlighet, i fall en faktura inte kunnat levereras, att åtgärda problemet direkt utan att behöva göra om det på nytt från sitt affärssystem.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Facebook
Twitter
LinkedIn

Läs vidare...

Okategoriserad

Dynamisk träffpunkt som skapar möjligheter

Maria Biederbeck
offentlig sektor offentlig sektor
Nyheter

DIGG: Offentlig sektor skickar för få e-fakturor

DIGG uppmanar offentlig sektor att skicka e-faktura. Nu förekommer för mycket papper. Hacer Ok, KAM på InExchange, framhåller att lösningarna finns sedan länge.
Per Gustafsson
Okategoriserad

Gör som InExchange – följ Global Pride

Per Gustafsson

Ladda ner din guide om Peppol

Vad är Peppol och hur fungerar det? I denna guide får du lära dig mer om Peppol som format och infrastruktur. Enkelt och pedagogiskt.

Basic

Premium

Enterprise