Ny tjänst ska hjälpa företag att få betalt i tid

InExchange och Visma Financial Solutions AB utökar sitt samarbete och lanserar tjänsten Påminnelse & Inkasso. Tjänsten kommer att automatisera och förenkla påminnelseprocessen för tusentals företag landet över.

– Våra kunder har mycket att göra, och med de system som finns i dag tvingas de sköta en stor del av arbetet med påminnelser och inkasso manuellt. Med den nya tjänsten hoppas vi kunna avlasta dem administrativt samtidigt som de får in sina betalningar i tid, säger Anders Markström, affärsarkitekt på InExchange.

Ett knapptryck bort
Med tjänsten Påminnelse & Inkasso kan de företag som använder sig av InExchange fakturahantering med ett knapptryck skicka ut påminnelser och inkassokrav för sina obetalda fakturor. Alla påminnelse- och inkassoärenden går sedan automatiskt vidare till Visma Collectors som tar hand om ärendet.

– Samarbetet innebär att kunderna får alla fördelar med en specialiserad samarbetspartner samtidigt som kunden behåller full kontroll på sina ärenden. Med kortare betaltid och minskat antal påminnelser och inkassokrav ökar lönsamheten och risken för kreditförluster minskar, säger Anders Linden, försäljningschef på Visma Financial Solutions AB.

Sharp Skövde är ett av de företag som varit pilot för den nya tjänsten.

– Vi har kortat tiden för påminnelsehantering med drygt 75 procent och vi märker tydligt att pengarna kommer in snabbare nu än vad de gjorde tidigare, säger Robert Wendel, vd för företaget.

Om Visma Financial Solutions AB och InExchange
Visma Financial Solutions AB är ett av Sveriges största inkassobolag och erbjuder lösningar för påskyndande av betalningsflöden. Företaget har lång erfarenhet av att hjälpa företag att få betalt och har hittat en framgångsrik balans mellan rättviseprincipen och medmänsklighet.

InExchange erbjuder faktureringslösningar för företag via affärsnätverket InExchange Network.
Företaget har sedan starten 2008 haft målet att automatisera affärsprocesser för alla företag, oavsett storlek eller tekniska förutsättningar.

Visma och InExchange är partners sedan augusti 2013 och samarbetar via ett flertal tjänster inom automatiserad affärskommunikation, bland annat e-fakturering och nu även inkasso- och påminnelsehantering.

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips för att driva ditt företag.

Dela denna artikel

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Läs vidare...

InExchange rullar på även i utspridd upplaga

test

Gör som InExchange – följ Global Pride

Info med anledning av covid-19

Skicka din första e-faktura idag!

Kom igång gratis genom att skapa ditt konto hos oss. Det tar bara ett par minuter och sedan är du igång!

Illustration diagram